Marketingový kalendár – prečo mu venovať pozornosť?

7 júna, 2024 • Podnikanie • 112

Kto by nechcel mať vo svojich veciach poriadok? Neustály stres, zhony a rozpaky predstavujú pre firmy riziko neúspechu, v dôsledku čoho nastáva zbytočný zmätok a chaos. Všetky tieto nepriaznivé situácie dokáže vyriešiť jediná vec, a to marketingový kalendár, na ktorý hneď po prvom mesiaci nedáte dopustiť!

Využite významné dni vo svoj prospech

Medzinárodné dni, štátne sviatky či pamätné dni – aj všedný deň môžete premeniť na úspech, a to vďaka marketingovému kalendáru! Stačí vám k tomu dostatočný prehľad a dobrý plán. Pretože bez kreativity marketing nefunguje.

Marketingový kalendár spravidla využijú prevažne e-shopy, ktoré dbajú na starostlivosť o zákazníka. Chcete odmeniť zákazníka/klienta na meniny či narodeniny? Máte tieto údaje o danom klientovi k dispozícii? Potom mu prispôsobte akciu v predstihu a bez stresu – naplánujte si to!

Majte dokonalý prehľad od kampaní až po rôzne výročia

Vďaka plánovaniu a prehľadnosti vášho marketingového kalendára dokážete mať kontrolu vo všetkých marketingových stratégiách vašej spoločnosti – od písania pútavého obsahu cez posty a reels až po newsletter a kampane.

Každý váš krok môže byť veľký a významný – nepodceňujte silu kontroly nad marketingovým plánom firmy. Závisí od toho jej budúcnosť!

Blog, ale aj newsletter či akcie

Marketingový kalendár ocenia predovšetkým copywriteri, ktorí vďaka nemu dokážu prispôsobiť obsah aktuálnej téme. Blíži sa Deň otcov a práve vy ponúkate rôzne darčekové sady? Využite to a napíšte článok o naj produktoch pre tento deň!

Marketingový kalendár vám (minimálne) už mesiac vopred môže prezradiť napríklad aj to, že sa blíži výročie založenia vašej firmy či dosiahnutie určitého míľnika, ktorý ste si stanovili. Oboznámte o tom svojich klientov prostredníctvom newslettera, ktorý tal môžete mať nachystaný už o čosi skôr, vďaka čomu vám to ušetrí nielen nervy, ale aj starosti.

Aby bol marketingový kalendár čo najkomplexnejší a dokázala ho tak využiť akákoľvek podnikateľská oblasť, je namieste venovať pozornosť napríklad aj predpovedi počasia či fázam mesiaca – v tomto prípade bude vedieť content prispôsobiť ako autoumývarka, tak aj kaderníčka či manikérka.

Sociálne médiá vás budú milovať

V neposlednom rade, aj sociálne médiá ocenia vaše dochvíľne plánovanie a precíznu organizáciu z pohľadu marketingu.

Zaberte vždy koncom daného mesiaca a vytvorte content na celý nadchádzajúci mesiac – samozrejme, prispôsobte ho významným dňom v marketingovom kalendári! Daný obsah naplánujte tak, aby sa zobrazil vždy v správny čas na správnom mieste. Zvyšok mesiaca sa tak môžete ničím nerušení venovať ostatným firemným záležitostiam.


Páčil sa vám tento článok? Podnikáte? Máte záujem o kvalitnú tvorbu obsahu aj na vašom webe? Neváhajte ma kontaktovať!