Negatíva AI – prečo tohto „pomocníka“ NEvyužívam?

9 apríla, 2025 • Podnikanie • 90

Moderná doba a jej moderné riešenia nie sú vždy to, čo dokáže uspokojiť potreby moderného človeka. V rámci copywritingu a e-marketingu sa tohto hesla držím, na rozdiel od drvivej väčšiny slovenských podnikateľov a freelancerov. V článku nájdete odpovede na to, prečo JanaCopy nevyužíva a nikdy nebude využívať 100 % potenciál novinky v podobe AI.

Automatizácia

BOOM

Podobne, ako pri ostatných novinkách, aj AI pre mňa predstavuje len akýsi trend. Skôr či neskôr, očakávam radikálny pokles tohto IT hitu, preto u mňa nie je namieste časovo náročné štúdium všetkých funkcionalít AI, ktoré onedlho nebudú aktuálne.

Nepravdivé informácie

AI je len natoľko inteligentná, koľko informácií má k dispozícii. A práve v tom je ten háčik! Keďže sa bavíme o IT sektore, AI čerpá informácie výhradne z online priestoru. A ako všetci veľmi dobre vieme, prehliadače sú plné hoaxov a nepravdivých informácií, ktoré AI kŕmia dostatočne na to, aby vám dokázala vygenerovať (falošný) obsah, ktorý uspokojí vašu potrebu po informovanosti.

Nesprávne využitie

Žiaľ, aj reklamné, marketingové a digitálne agentúry sa začali uberať nesprávnym smerom. Je pochopiteľné, že podnikateľ – laik siahne po AI ako po pomocníkovi, čo bude predstavovať možno 10 % z jeho celkovej práce. Opak je pravdou… Práve tí, od ktorých by ste to najmenej čakali – marketéri, využívajú AI v rámci plnej automatizácie.

Znamená to, že sa s agentúrou dohodnete na spolupráci a ich prácu urobí AI, ale za vaše peniaze! Už to nie je len o pomoci, ale o totálnom nahradení kreatívcov, ktorí do každého diela vnášajú aj ľudskosť a cit, čo sa ničomu na svete nedokáže vyrovnať.

AI už dávno nie je o pomoci – cieľom jej využitia (najmä v oblasti marketingu) je nahradenie ľudí v tíme a taktiež plná automatizácia, a to všetko v priebehu niekoľkých sekúnd.

Konkurencia

Množstvo kreatívcov ma kontaktovalo so slovami, že nie som zástancom najnovších trendov, že používam zastaralé metódy (vlastné ruky a mozog) alebo s tým, že strácam konkurencieschopnosť. A viete, že sa vôbec nebojím? Pretože viem, že jedného dňa tento ošiaľ skončí. Viem, že jedného dňa budú prevažnú väčšinu podnikateľov tvoriť ľudia, ktorí si cenia prácu druhých ĽUDÍ. Viem, že mám šancu, pretože som si vedomá toho, že svoju prácu robím najlepšie ako viem – a je to aj poznať.

Hodnota

Blížime sa do doby, kedy bude problematické nájsť fyzického človeka (a verte, že to príde), ktorý by dokázal spracovať obsah podľa zadania klienta. Práve z toho dôvodu nemám v úmysle nechať mojich aktuálnych, ale aj budúcich klientov v štichu, a nech sa deje čokoľvek, vždy som na druhej strane obrazovky a tvrdo pracujem na vašom biznise. To je hodnota mojej práce, ktorú si cením. Nerobím to pre seba – robím to pre vás!

Som jedna z mála freelancerov a marketérov, ktorí AI ani len neskúsili. Pravdupovediac, počas vyše 10 rokov praxe jednoducho nedovolím, aby moje skúsenosti, skill, vášeň a cit pre copywriting nahradil imaginárny robot, ktorý čerpá výhradne zo skúseností nás všetkých.


Páčil sa vám tento článok? Podnikáte? Máte záujem o kvalitnú tvorbu obsahu aj na vašom webe? Neváhajte ma kontaktovať!