Chaotická doba si vyžaduje poriadnu dávku trpezlivosti, a to nielen v rámci súkromného, ale aj toho podnikateľského sveta. Keďže konkurencia je veľká, je potrebné zabodovať na miestach, ktoré sú pre vás možno obtiažne, ale zato výsledok je veľmi úspešný a osvedčený! Predstavujem vám zopár osvedčených, ale aj čo možno najviac ekonomických rád, ktoré vám s prehľadom pomôžu nabrať vôbec prvú klientelu pre úspešný štart vášho podnikania, nech už robíte čokoľvek. Tieto rady ocenia všetci – dokonca aj tí, ktorí ponúkajú výhradne digitálne produkty.

Začiatky sú náročné
Každé podnikanie vyžaduje nejakú investíciu. Samozrejmosťou je investovaný čas, hneď po ňom nasleduje investícia finančných prostriedkov. Aby však bola vaša investícia čo možno najrozumnejšia, odporúčam investovať do propagačných materiálov, ktoré využijete nielen v rámci získavania, ale aj udržiavania klientov.
Pre začiatok môžete siahnuť po výrobe vlastnej pečiatky, čo sa vám hodí aj v prípade fyzického vystavovania faktúr či pokladničných dokladov, ale aj pri vyhotovovaní rôznych (spolu)pracovných zmlúv.
Z vlastnej skúsenosti môžem ďalej odporúčať aj firemné letáky, vizitky či potlač tričiek a iného textilu (merch). Väčšie firmy určite ocenia firemné noviny, ktoré sú unikátnym informačným materiálom.
Cielená reklama
Obrovskou výhodou modernej doby je možnosť propagovať seba a svoju podnikateľskú činnosť aj prostredníctvom sociálnych sietí. Práve tam dokážete nielen šikovne zacieliť na vami zvolené publikum, ale aj jednoducho, rýchlo a prehľadne informovať o všetkých novinkch, akciách či iných zaujímavostiach, ktoré budú pre ľudí prínosom.
Dôležitým pravidlom vo svete internetovej propagácie je predovšetkým časová investícia, kedy je nutné dbať na pravidelnosť a konzistentnosť zdieľaného obsahu. S tým vám dokážem pomôcť aj ja – JanaCopy 🙂
Distribúcia propagačných materiálov
Tu existujú asi len 2 možnosti:
- svojpomocná distribúcia;
- distribúcia inou osobou.
Svojpomocná distribúcia zahŕňa roznos letákov, pier či vizitiek na úkor vlastného času a peňazí. V tomto prípade to investíciou do samotného propagačného materiálu nekončí, keďže v rámci distribúcie bude potrebná vlastná doprava vrátane osobného času.
Distribúcia inou osobou sa oplatí najmä v prípade distrbúcie väčšieho množstva kusov propragačného materiálu do rôznych častiach miest, ktoré sú niekedy od seba vzdialené aj niekoľko desiatok kilometrov. Tu odporúčam osloviť spoločnosti, ktoré sa špecializujú na rýchlu a bezproblémovú distribúciu, ktorá vám ušetrí čas. Ten medzitým môžete využiť na ďalšie prínosné operácie, ktoré vás posunú vpred. Nechajte si vypracovať cenovú ponuku, čo najdetailnejšie opíšte vaše predstavy a tešte sa z úspešnej propagácie za minimálne úsilie.

E-mailová komunikácia
Väčšina slovenských, ale aj zahraničných firiem má pre jednoduchšiu komunikáciu so zákazníkmi uvedenú na svojej stránke či inzertnom portále aj e-mailovú adresu. Zvyšok využíva kontaktný formulár, ktorý je jej plnohodnotná náhrada. Vďaka tomu dokážete vo svojich začiatkoch nielen propagovať seba ako podnikateľský subjekt, ale aj využiť e-mailovú komunikáciu napríklad v rámci rôznych prieskumoch, ktoré budú prínosom pre vašu firmu.
Pred akýmkoľvek zahájením takejto komunikácie si nezabudnite vyžiadať súhlas druhej strany, predídete tak problémom do budúcna.
Sila newslettera
Ďalšou alternatívou je propagácia prostredníctvom newslettera. K niečomu takému však potrebujete súhlas druhej strany, v opačnom prípade sa môžete dostať do nepríjemností. Ak však máte k dispozícii kontakty, ktoré sa z odberu vášho newslettera doposiaľ neodhlásili, využite ho naplno!
Osobný kontakt – to najlepšie na prezentáciu
Poslednou, ale azda najlepšou možnosťou, ktorej sa množstvo podnikateľov obáva, je osobný kontakt. Ten si viete dohodnúť buď prostredníctvom e-mailovej alebo telefonickej komunikácie, kde si upresníte miesto a čas stretnutia.
Nezabudnite sa na osobné stretnutie náležite pripraviť. Dbajte na dress code, formu komunikácie a pripravte si aj niekoľko jednoduchých prezentácii za účelom dokonalej informovanosti druhej strany tak, aby ste ju čo najviac zasvätili do riešení, ktoré vaša firma ponúka. Pretože kontaktov nie je nikdy dosť!
Páčil sa vám tento článok? Podnikáte? Máte záujem o kvalitnú tvorbu obsahu aj na vašom webe? Neváhajte ma kontaktovať!