Mnohí si myslia, že copywriting je niečo ako hobby. Jednoducho si človek sadne, popustí uzdu fantázii a píše. Toto robia spisovatelia. Copywriter však musí ovládať aktuálnu marketingovú situáciu, musí poznať cieľovú skupinu a svoj obsah prispôsobiť na mieru práve jej. Copywriting preto neslúži ani ako privýrobok popri zamestnaní či relaxačné trávenie voľného času. Copywriting tvorí stabilný pilier každého podnikania.
Copywriting
Copywriting alebo aj content marketing predstavuje tvorbu pútavého textu (nielen) v rámci reklamy. Jeho cieľom je zvýšiť návštevnosť a povedomie o značke, s čím, samozrejme, súvisí aj navýšenie samotného predaja produktu či služby. Copywriting tvorí základ efektívneho marketingu.
Copywriterské služby sa vzťahujú na tvorbu akéhokoľvek reklamného textu – text na webe, blog, newsletter, e-mailing, PR článok, leták, katalóg, brožúra, ale aj social media marketing.
Profesionálny copywriter vám sľubuje
Čas
Presne tak! Vďaka rozumnému investovaniu do profesionálneho copywritera vám opadá značná časť starostí, ktoré by vás v opačnom prípade zbytočne ukracovali na čase. Úspešní podnikatelia dávno pochopili význam investovania do kvality, ktorá im prinesie omnoho viac ovocia vo forme spokojných klientov, ktorí sa neustále vracajú (alebo vôbec neodchádzajú).
Plnenie
Kvalitný copywriter dokáže plniť vaše marketingové priania a túžby. Prajete si byť úspešní? Nech sa páči! Copywriting šitý na mieru je presne to, čo pre kariérny, ale aj osobný úspech najviac potrebujete. Pretože kvalitu copywritera dokážete merať na základe toho, či spĺňa vaše požiadavky a očakávania.
Bezchybnosť
Na svete je množstvo ľudí, ktorí dokážu písať (gramaticky) úplne bezchybne, avšak nie je možné považovať ich za skúsených copywriterov. Ozajstný copywriter doslova kúzli slovami, z ktorých vznikne neodolateľný text plný úspechu. Bezchybnosť, nielen gramatická, ale aj štylistická, je preto základnou podmienkou úspešného a najmä korektného copywritingu.
Návštevnosť
Vďaka neustálemu sledovaniu aktuálnych trendov vášho copywritera sa nemusíte obávať vždy aktualizovaného obsahu. Práve ten totiž dokáže prilákať na vašu stránku (pokojne aj do kamennej predajne) čoraz viac návštevníkov, čo zvyšuje šancu nielen na predaj vami ponúkaného tovaru/ponúkanej služby, ale aj ich udržanie nových zákazníkov/klientov.
Skúsenosti
Copywriting je univerzálny, čo znamená, že sa dokáže dokonale prispôsobiť akémukoľvek druhu podnikateľskej činnosti, preto ho môže využiť naozaj každý! Rozmanitosť klientov v premakanom portfóliu copywritera hovorí za všetko. Skúsenosti s ním spojené sú však nenahraditeľné.
Priateľstvo
Copywriter je človek, ktorý musí poznať nielen cieľovú skupinu, pre ktorú píše, ale aj samotného klienta, ktorý si ho najal. Často sa stáva, že klient musí svojmu copywriterovi odhaliť, pre verejnosť inak tajné informácie, ktoré len posilňujú dôveryhodnosť a spoluprácu medzi nimi. Preto stavte na skúsenosti, prezentáciu a celkové vystupovanie copywritera, čo vám o jeho spoľahlivosti mnoho napovie ešte pre samotným nadviazaním dôveryhodnej spolupráce.
Ak po prečítaní tohto článku prahnete po spolupráci s profesionálnym copywriterom, ktorý sa zároveň môže stať aj vašim dobrým priateľom, neváhajte ma kontaktovať!
Páčil sa vám tento článok? Podnikáte? Máte záujem o kvalitnú tvorbu obsahu aj na vašom webe? Neváhajte ma kontaktovať!